استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: اقدامات جزیره‌ای، فردی، موازی و بدون انسجام در جهادتبیین مردود است.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲ 07 February 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز (۱۸ بهمن) در همایش جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب که با حضور روحانیون و ائمه جماعات کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری جهاد تبیین را فریضه‌ای واجب، فوری و عینی می داند و برخی از دستگاه‌های اجرایی کارهایی که جزء  شرح وظایف آنها محسوب می شود و کارهای اداریشان است را به عنوان جهاد تبیین می داند، درحالیکه جهاد معنای دیگری دارد.

وی افزود: جهادگران عرصه تبیین باید نسبت به وضعیت موجود آگاهی کاملی داشته باشند، لذا دشمن در مقابل ما یک جبهه تشکیل داده، ما نیز باید با اشراف و آگاهی نسبت به شرایطی که در آن قرار گرفته‌ایم، در مقابل او یک جبهه داشته باشیم و زمانی که نسبت به مقتضیات زمان خود آگاه باشیم، دست های پنهان و طراحی توطئه های دشمن را خواهیم دید و نوع عمل ما هم در جهاد تبیین فرق می‌کند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: اقدامات جزیره‌ای، فردی، موازی و بدون انسجام در جهادتبیین مردود است و در شرایطی که دشمن شبانه روز تلاش می کند و با برنامه ریزی توطئه هایی منسجم را علیه ما طراحی و اجرا می کند، ما نیز باید منسجم عمل کنیم.

وی ادامه داد: تمام اقداماتی که در حوزه جهاد تبیین و فعالیت‌های فرهنگی انجام می شود باید به صورت منسجم باشد و در شهر کرمانشاه ده‌ها هزار ساعت کار فرهنگی با بودجه های زیادی اجرا می شود.

مدیر ارشد استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: طی این مدت روحانیون و ائمه جماعات باید روی سه موضوع مهم یعنی انتخابات، مقابله با تطهیر خاندان پهلوی و تبیین خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی کار کنند و در بحث انتخابات، امروز دشمنان تمرکز خود را روی آن قرار داده‌اند تا مردم را نسبت به حضور در این عرصه مهم دلسرد کنند، بنابراین ما وظیفه داریم که مردم را برای حضور در انتخابات ترغیب کنیم.

وی با اشاره به جمعیت ۳۵ میلیون نفری کشور ایران پیش از انقلاب، بیان کرد: اکنون جمعیت ایران حدود ۸۹ میلیون نفر است، یعنی حدود ۵۰ میلیون نفر از مردم ایران دوران ظلم خاندان پهلوی را ندیده اند، بنابراین دشمن تلاش دارد که از این فرصت استفاده کند و با تصویرسازی های خیالی و واهی چهره‌ای مثبت از آن دوران نشان دهد.

صحرایی عنوان کرد: کسانی که می خواهند در مقابل جبهه دشمن عمل کنند و با جهاد تبیین واقعیت ها را به مردم بگویند، باید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرند و حداقل چند کتاب همچون خاطرات علم، فردوست، سفرای آمریکا و انگلیس و یا اسناد لانه جاسوسی را بخوانند که در آن دوران چه شرایطی در کشور داشتیم تا بتوانند بصورت شفاف و با استدال همه مسائل را بیان کنند.

وی در ادامه در رابطه با لزوم بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: در طول بیش از چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی، در حوزه های بهداشت و درمان، علمی، آموزشی، نظامی، هوافضا، تکنولوژی های نوین و دستاوردهای بی‌شماری در کشور و به تبع در استان کرمانشاه داشته‌ایم که باید آنها را برای نسل جدید بازگو کنیم.

وی تاکید کرد: این دستاوردها باید نسبت به قبل از انقلاب و نسبت به دیگر دولت‌های منطقه و خاورمیانه سنجیده شود و امروز باید بدانیم که دشمن کجا را نشانه گرفته و ما نیز در بحث جهادتبیین باید روی همان نقطه متمرکز شویم و تلاش دشمنان را خنثی کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار